PGE Obrót wprowadziła inteligentne długopisy

PGE Obrót wdrożyła projekty pilotażowe, w ramach których eksperymentuje z innowacyjnymi rozwiązaniami mającymi poprawić komfort obsługi klientów. Gogle wykorzystujące technologię wirtualnej rzeczywistości są używane do promocji produktów dostępnych w PGE eSklep, natomiast elektroniczne długopisy, umożliwiające gromadzenie i digitalizację danych, usprawniają proces sprzedażowy. Oba narzędzia stanowią kolejny etap działań Programu Rozwoju Biznesu i Innowacji, gdzie firma […]

Patrycja Kogut 18 września, 2019

PGE Obrót wdrożyła projekty pilotażowe, w ramach których eksperymentuje z innowacyjnymi rozwiązaniami mającymi poprawić komfort obsługi klientów. Gogle wykorzystujące technologię wirtualnej rzeczywistości są używane do promocji produktów dostępnych w PGE eSklep, natomiast elektroniczne długopisy, umożliwiające gromadzenie i digitalizację danych, usprawniają proces sprzedażowy.

Oba narzędzia stanowią kolejny etap działań Programu Rozwoju Biznesu i Innowacji, gdzie firma skupia się na rozwijaniu kanałów zdalnych, obszaru e-commerce, automatyzacji procesów sprzedażowych, rozliczeniowych i obsługowych, oraz współpracy ze start-upami, wzbogacając w ten sposób swoją działalność operacyjną.

Zarówno Gogle VR, jak i usługa IC Pen, odpowiadają na rosnące oczekiwania tzw. klienta przyszłości, którego potrzeby kierują kierunkiem digitalizacji, będącej jednym z megatrendów w rozwoju rynku sprzedaży energii. Firma obecnie testuje wiele projektów z obszaru Rozwoju Biznesu i Innowacji, jednocześnie nie zaniedbując zrównoważonego rozwoju i klientów, preferujących tradycyjne rozwiązania i bezpośredni kontakt w procesie sprzedaży i obsługi – zaznacza Robert Choma, prezes zarządu PGE Obrót.

Usługa IC Pen, wykorzystująca długopisy cyfrowe, umożliwia równoczesne tworzenie dokumentów papierowych i ich elektronicznych wersji. Dzięki temu zminimalizowane jest zużycie papieru, a system używany w tej technologii pozwala na gromadzenie i analizę danych. Rozwiązanie to jest testowane w mobilnych strefach informacyjnych PGE Obrót i planowane jest jego wykorzystanie w wybranych Biurach Obsługi Klienta, mając na celu usprawnienie procesów sprzedażowych i obsługowych, a jednocześnie przynosząc korzyści środowiskowe poprzez ograniczenie użycia papieru.

Klienci odwiedzający Biura Obsługi Klienta w Białymstoku, Lublinie (ul. Zana) oraz w Łodzi (BOK Uniwersal) od września mogą korzystać z Gogli VR do wirtualnego sprawdzania produktów oferowanych w PGE eSklep. Gogle te są dostępne także w głównym holu siedziby PGE Obrót w Rzeszowie oraz w objazdowych strefach informacyjnych. Jest to nowoczesne rozwiązanie, dotąd niespotykane w branży energetycznej, opierające się na wykorzystaniu wirtualnej rzeczywistości w procesie sprzedaży produktów.

Dodatkowo, firma przygotowała specjalną aplikację na telefony dostępną w Google Play, funkcjonującą w trybach AR i VR. Aplikacja ta umożliwia klientom oglądanie produktów w swoim otoczeniu za pomocą kamery telefonu w trybie AR, a także korzystanie z bardziej zaawansowanych doświadczeń w wirtualnej przestrzeni po założeniu gogli i przełączeniu się na tryb VR.

Patrycja Kogut

Patrycja Kogut, będąca Dyrektorem ds. Finansów i Administracji, może pochwalić się jednym z najdłuższych staży pracy w IC Solutions, który rozpoczął się w 2015 roku. Na co dzień odpowiada za bieżącą realizację zobowiązań wobec klientów i partnerów IC Solutions. W wolnych chwilach oddaje się pracy w własnym ogrodzie oraz rękodziełu.